vi är kända för våran icke existerande rationalism. admit it or die.

Jag har funderat på det här med att "killar är idioter".
Något som får mig att tända till faktiskt, det är så alla gånger, för att inte tänka på hur naiva vi tjejer är ibland.
Hur vi uppfattar situationer, hur vi tar till oss och omvandlar det till någon helt annan sak.
Egentligen, hur svårt är det att läsa en kille, tänk såhär: Hur tog han kontakt?vilka umgås han med?vad har han för färska rykten?hur skriver han?framstår han som perfekt?Lite allt för bra?Hur är han i sociala sammanhang?
och framför allt,varför tog han kontakt? Ganska mycket att tänka på, men har man uppe ögonen så ser man exakt vad han är ute efter och exakt vad han vill och inte vill.
Framstår han som seriös, pålitlig,mogen, självsäker.
Då är det oftast en bluff, det är då vi tjejer ska vara lite skeptiska, vara lite kaxiga och kanske säga, ska vi luncha?ska vi träffas på stan? För om han inte kan/vill det så beror det oftast på att han inte vill att omgivningen ska tro att han har tjej på g, så han inte kan fortsätta ragga runt.Ja om det är en äldre kille så att säga, att han inte vill att allmänheten ska tro att han är en mopperaggare. Då mina kära vänner, är killarna OFTAST (inte alltid, finns undantag i allt) bara ute efter att ligga. Alltså, om han vill träffas hemma hos någon, där inte föräldrarna är hemma(om han bor hemma). För att inte föräldrarna ska tro att det är något seriöst och lägger sig i.För visst är föräldrar kända för sin nyfikenhet?
Jag tycker helt enkelt att vi tjejer är för naiva och blåögda. VI KAN INTE SKYLLA PÅ KILLARNA.
Och om han är en riktig fitta eller idiot, vad man nu skriver på facebook.. så ja.. då säger jag såhär:
Han är väldigt intelligent och har gjort det förr, klandra honom inte. Det slår ändå tillbaka på honom senare i livet.
En kille som lurar tjejer för att få dem i säng är jävligt kloka killar. Som faktiskt borde använda det på något annat än naiva kvinnor. Okej, det finns idioter, det gör det verkligen. Men hör runt, vad tycker folk om honom?LYSSNA PÅ RYKTEN TJEJER!! för rykten om killar stämmer oftast. Ge inte alla en "andra chans". För vissa förtjänar det inte.
Vi är ganska osmarta.
Killar är mer rationella än oss tjejer, vilken gör det lätt för mig att välja läggning. hehe.

"Men oavsett hur nära ni kommer varandra måste du minnas den här regeln: Pressa honom aldrig att dela sina känsligaste och innersta tankar och känslor med dig.

Killar avskyr det och jag ska avslöja varför: Om du skulle försöka titta in i en killes psyke, under den där tuffa machoytan och det eviga tjatet om VM i fotboll 1978, skulle du upptäcka, djupt därinne, ett passionerat, helgjutet intresse för VM i fotboll 1978. Ja. Sanningen är den att killar inte har några känsliga innersta tankar. Det är dags för alla kvinnor att inse det! Alla år som du kämpat för att få förhållandet att fungera och grubblat ihjäl dig över varför han aldrig pratar med dig och oroat dig över alla de plågade känslor han måste ha samlat på lager medan han fundersamt tycks gå runt och mumla något om han kanske behöver längre piggar på golfskorna. Det är inte roligt att behöva säga det här, men kanske borde du bli nunna i alla fall."


Ur en killes synvinkel

"Hmm jag måste jag erkänna att som kille så hänger man aldrig med i hur tjejer tänker, så fort tjejer börjar dra igång så blir det bara ett kraftigt "error" i skallen. Ni tänker totalt ologiskt jämfört med oss killar, vi lever fortfarande efter att det gäller att dra hem en stort vildsvin till grottan... Kan ni inte sluta trassla till allt så mycke!! Snälla"'

Han har en poäng,vi är komplicerade. Erkänn. Säg det. prova. hur kändes det?
bra va? alltid skönt att se sanningen. eller säga den. högt.

Det vi måste lära oss! vi måste! FÖR ATT ÖVERLEVA det motsatta könet. Lära oss acceptera dem. Vilket jag mer än mycket redan gör, har däremot svårt för tjejers åsikter/tankar/handlingar/orealistika moral.
Allt som finns i en kvinnas huvud för mig vansinnig/oomkullrunkelig/besviken (över vaginakönets naiva handlingar och tankar). Jag är en bekymrad ung flicka. Som inte har någon som helst aning om varför jag föddes med punani(?).
Jag må vara en få kvinnor som förstår sig på männens beteende/handlingar/fittiga personlighet.
Denna åsikt/vaafan man ska kalla det är nog kanske byggd på att jag inte har någon erfaenhet av psykisk depression. Jag MADELEINE LUNDBERG, kommer aldrig fälla en tår för kärleken. Så länge du inte dör i flygplanskrash. nu vet du. dö inte i luften.



skrifter
Postat av: Fanny

Där slog du verkligen huvudet på spiken, klockrent Madde! :) Bra skrivet

2010-10-15 @ 14:14:02
URL: http://gofannugo.blogg.se/
Postat av: alice

sant

2010-10-21 @ 16:35:37
URL: http://aliceochanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

ADMIT* hehe fail

2010-11-24 @ 09:57:16
Postat av: madde

hahaha wops

2011-01-07 @ 09:38:25

åsikter:

Namn:
Kom ihåg mig?

msn ;)?)

din skitblogg?:

förolämpning:

Trackback
RSS 2.0